Tiltin tuottamaa materiaalia pelaajille, läheisille ja ammattilaisille

Läheisten kokemuksia peliongelmista -kortit

Kohtaatko peliongelmaisia ja heidän läheisiään? Ohjaatko läheisten ryhmiä? Ota avuksesi uusi työväline: Läheisten kokemuksia peliongelmista -kortit!

Keräsimme korttipakkaan pelaajien läheisten henkilökohtaisia kokemuksia rahapeliongelmien seurauksista sekä ratkaisuista, joilla läheiset ovat parantaneet hyvinvointiaan. Kortteja voidaan käyttää sekä yksilö- että ryhmätyöskentelyssä.

Kysy lisää ja tilaa: tiltti(at)sininauha.fi

Voit myös tulostaa Läheisten kortit itse!

Lataa kortin tekstit koneellesi ja tulosta. Tarvitset vihreää (pelaamisen seuraukset), keltaista (ratkaisut) ja valkoista (ohjeet) tulostuspaperia.

Läheisten kortit, pelaamisen seuraukset, tulostus vihreälle paperille

Läheisten kortit, ratkaisut, tulostus keltaiselle paperille

Läheisten kortit, ohje käyttäjälle

Läheisten korttien kuvapuoli

Kokemuksia peliongelmista -kortit

Kohtaatko työssäsi ongelmallisesti pelaavia? Ohjaatko pelaajien ryhmiä? Ota avuksesi Kokemuksia pelionelmista -kortit!

Keräsimme korttipakkaanrahapeliongelmansa selvittäneiden vertaistukijoiden
henkilökohtaisia kokemuksia. Kortteja voidaan käyttää sekä yksilö- että ryhmätyöskentelyssä.

Kysy lisää ja tilaa: tiltti(at)sininauha.fi tai

Ota Kokemuksia peliongelmista -kortit käyttöön Innokylässä

Kokemuksia peliongelmista -sivusto ja kortit

Kokemuksia peliongelmista -sivusto

" Ei ole tylsyyttä, kun voi avata koneen ja astua pelimaahan. Siellä on kaikki: jännitys, raha, onnistuminen.”

Kokemusten puu kertoo peliongelmien syistä, seurauksista ja ratkaisuista pelaajien omalla äänellä.

www.kokemuksiapeliongelmista.fi

"Muutostyöpaikka" Tiltti -kehittämishankkeen (2010-2014) loppuraportti

”Muutostyöpaikka” on kävijän kuvaus matalan kynnyksen tieto- ja tukipiste Tiltistä. Muutostyöpaikka tarkoittaa paikkaa, jossa on rauha, luotettava työyhteisö ja työvälineet tehdä elämänmuutokseen vaadittavaa työtä.

Lataa "Muutostyöpaikka" -loppuraportti tästä

Rahapelaaminen puheeksi -malli

  • Yksinkertainen malli rahapelaamisen puheeksiottoon palvelussa, johon asiakas on hakeutunut puhumaan ensisijaisesti muista asioista.
  • Keskustelun tueksi peruspalveluissa, joista asiakas ohjataan eteenpäin tai kuntoutuspalveluissa, joissa peliongelman hoito voidaan aloittaa puheeksioton jälkeen.
  • Soveltuu käytettäväksi myös sellaisten asiakkaiden kanssa, jotka eivät miellä pelaamistaan ongelmaksi.

Ota malli käyttöön Innokylässä tai kysy lisää:

tiltti(at)sininauha.fi