Tiltistä saat apua,
luottamuksellisesti.


Näin löydät Tilttiin:

Videolla koordinaattori Jenni neuvoo tien Hakaniemen metroasemalta Tilttiin (kesto 1:58).

Tiltissä on tarjolla monipuolista tukea

Tiltissä on tarjolla monipuolista tietoa ja tukea sekä pelaajille että läheisille. Kävijä voi valita itselleen sopivan tuen ja osallistua toimintaan oman kiinnostuksen ja tarpeen mukaan. Tiltissä on mahdollisuus

  • saada neuvontaa ja tukea sosiaalialan ammattilaiselta
  • keskustella työntekijän ja/tai vertaisten kanssa
  • osallistua pelaajille ja läheisille tarkoitettuihin vertaisryhmiin
  • löytää seuraa ja uutta tekemistä rahapelien sijaan
  • osallistua tietoiskuihin pelaamiseen liittyvistä aiheista
  • hengähtää arjen keskellä

Toimintaan voi myös vaikuttaa. Kävijöiden tarpeet ja toiveet otetaan huomioon ja toimintaa kehitetään saadun palautteen perusteella. Jätä palautteesi tänne.

Myös ammattilaiset ovat tervetulleita hakemaan tietoa ja tutustumaan toimintaan. Vierailukäynnit on hyvä sopia etukäteen. Otathan yhteyttä koordinaattori Jenni Kämppiin: jenni.kamppi[ät]sininauha.fi tai puh. 050 544 2897 tai tiltti[ät]sininauha.fi


Taloudellisten ongelmien selvittäminen

Talousvaikeudet kytkeytyvät usein rahapeliongelmiin. Taloudelliset ongelmat ovat yleinen aihe Tiltissä ja niiden käsittely osa jokaisen toipumisprosessi. Rahan käytön ongelmiin kytkeytyy usein sekä sosiaalisia että taloudellisia haasteita ja molemmista näkökulmista kannattaa tilannetta ratkaista.

Tapauskohtaisesti neuvomme, tuemme ja ohjaamme eteenpäin talousongelmissa, mutta suoraan talouteen tai velkoihin liittyvien ongelmien kanssa (esim. velkojen yhdistäminen, ulosotto) kannattaa kuitenkin ensisijaisesti lähestyä talouspuolen ammattilaisia, kuten Takuusäätiötä tai talous- ja velkaneuvontapalveluita.

Takuusäätiö: https://www.takuusaatio.fi/

Talous- ja velkaneuvonta: https://oikeus.fi/oikeusapu/fi/index/talous_ja_velkaneuvonta.html


Ryhmätoiminta on suomenkielistä / Groups are in Finnish

Tiltin asiakastyöntekijät kykenevät keskustelemaan niin suomeksi kuin englanniksi pelaamiseen liittyvistä ongelmista. Tämä koskee kahdenkeskeisiä keskusteluja. Tiltin vertaisryhmätoiminnassa käytetään vain suomen kieltä. Ryhmiin voi kuitenkin aina osallistua kuuntelevana osapuolena kielitaidosta riippumatta.

The employees at Tiltti can discuss subjects related to gambling problems in Finnish and English. However, it is good to understand that peer-to-peer group activities in Tiltti are in Finnish. Anyone can still participate as just a listening member regardless of language skills.


Tiltin kävijöiltä saatua palautetta

  • "Tiltti on toiminut minulle muutostyön paikkana."
  • "Täällä välttää pelaamisen kiusauksen."
  • "Peliongelmista voi puhua aina."
  • "Saa kuunnella muita, pakko ei ole puhua."
  • "Avoimuus. Oma ja muiden."
  • "Vastaanotto on hyvä ja lämmin."
  • "Täällä kuunnellaan."
  • "Vapaamuotoisuus. Täällä voi olla oma itsensä, ei tarvitse jäykistellä tai jännittää.
  • "Saa osakseen ymmärrystä silloinkin, kun ei aina ymmärrä itseään."

Katso myös:

Tilttiin tutustuminen kannattaa aloittaa Avoimista ovista

Tiltin viikottainen toiminta Tapahtumakalenterissa